RO/EN
CURS
Mai 2017
Comunicat de presa

În zilele de 25 şi 26 mai 2017, la sala de conferinţe a Hotelului Dacia din Bucureşti, va avea loc întâlnirea de lucru a experților internaționali pentru Pachetul de Lucru nr. 4: ”Experienţe de migraţie trăite”, din cadrul proiectului „Creştere, Oportunităţi Egale, Migraţie şi Pieţe”. Proiectul este finanţat de Comisia Europeană în cadrul programului Orizont 2020, Programul de Lucru Ştiinţe Sociale şi Umaniste 2014/2015, Invitaţia de propuneri EURO-2-2014: Agenda Europeană de Creştere, Cercetare şi Inovare, acţiunea 4: Migraţie, prosperitate şi creştere (www.GEMM2020.eu).

Întâlnirea este organizată de Centrul de Sociologie Urbană şi Regională – CURS, membru în consorţiul internaţional care implementează proiectul (www.curs.ro), iar obiectivul principal este pregătirea raportului privind rezultatele cercetării calitative de teren.

Cei interesaţi pot obţine informaţii suplimentare şi pot solicita întâlniri cu membrii echipei de proiect (în limita timpului disponibil) la adresele de e-mail Aceasta adresa e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat pentru a putea vizualiza pagina. şi Aceasta adresa e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat pentru a putea vizualiza pagina. .

 

Preşedinte Consiliu de Administrație,Dr. Dorel Abraham
 
CUM PUTEM SA NE DAM SEAMA DE SERIOZITATEA SI PROFESIONALISMUL UNUI SONDAJ DE OPINIE?

Sondajele de opinie publica sunt parte integranta a oricarei democratii functionale. Cu toate acestea, in Romania (printre alte tari), unii politicieni contesta – de multe ori fara argumente stiintifice – rezultatele sondajelor de opinie. Mai mult, unele voci din Romania s-au pronuntat pentru interzicerea publicarii sondajelor de opinie in timpul campaniei electorale si pentru instituirea controlului statului asupra institutelor private de sondare a opiniei publice. Ca si in alte tari, si in Romania cei care vor sa interzica difuzarea de sondaje de opinie sunt, de obicei, reprezentanti ai partidelor politice care au iesit invinse din ultimele confruntari electorale sau formatiuni politice care stau prost in sondaje de opinie recente. De asemenea, criticile la adresa sondajelor de opinie se manifesta cu o anumita ciclicitate: numarul si vehementa lor tind sa creasca in perioadele premergatoare campaniilor electorale, pe parcursul acestora si/sau in perioadele de tumult politic (de ex., cind se reconfigureaza majoritatile parlamentare si guvernamentale).

Fara indoiala ca o parte din aceste critici sunt alimentate si de existenta unor sondaje de opinie neprofesioniste si de sondaje facute cu scopul de a induce schimbari in/a “manipula” opinia publica (ex., asa-numitele push polls). In sprijinul reprezentantilor mass media, al publicului larg si al oamenilor politici, prezentam in cele ce urmeaza un set de criterii elaborat de ESOMAR/WAPOR (World Association of Opinion and Marketing Research Professionals) pentru a servi la evaluarea sondajelor de opinie aici.

 
BINE ATI VENIT!

Bine ati venit pe pagina de web a CURS - Centrul de Sociologie Urbana si Regionala! Dupa cum unii dintre dumneavoastra stiu deja, CURS este una dintre firmele private de virf din domeniul cercetarii sociale si de marketing din Romania. Iata care sunt, pe scurt, principalele elementele ce disting firma noastra de alti competitori romani sau multinationali ce opereaza pe piata interna.  

In primul rind, CURS are peste 18 ani de experienta in proiectarea si realizarea de anchete sociale, sondaje de opinie si studii de marketing si audienta. In al doilea rind, echipa CURS include profesionisti cu o bogata si variata experienta de cercetare si o foarte buna cunoastere a realitatilor romanesti. In al treilea rind, CURS are o retea nationala extinsa de 1420 de operatori de interviu a caror activitate este supervizata de 8 coordonatori regionali si 94 de coordonatori judeteni. In al patrulea rind, CURS acorda o importanta majora cercetariilor stiintifice fundamentale din domeniul stiintelor sociale si studiilor care servesc interesului public. In al cincilea rind, CURS are un palmares de excelenta dovedit in realizarea de anchete sociale, sondaje de opinie, sondaje la iesirea de la urne (exit polls), cercetari de marketing si audienta. Excelenta noastra se intemeieaza pe calitate, independenta, cunoastere aprofundata si etica profesionala. Sloganul nostru este ”We Know Data”.

 

Va invitam sa explorati paginile noastre de internet pentru a afla mai multe despre oferta noastra in domeniul cercetarilor sociale si de marketing.

 

 


 
Citeste mai departe...